ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

ΣΑΣ   ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ  ΜΠΛΟΚ
ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2015

Δουλίχιον. Το χαμένο βασίλειο.


«Οἵ δ’ ἐκ Δουλιχίοιο, Ἐχινάων θ’ ἱεράων νήσων, οἵ ναίουσι πέρην ἁλός Ἤλιδος ἄντα, τῶν αὖθ’ ἡγεμόνευε Μέγης ἀτάλαντος Ἄρηϊ Φυλεΐδης, ὅν τίκτε Διΐ φίλος ἱππότα Φυλεύς, ὅς ποτε Δουλίχιόν δ’ ἀπενάσσατο πατρί χολωθείς˙ τ’ δ’ ἅμα τεσσαράκοντα μέλαιναι νῆες ἕποντο.» (Β 625-630) «Όσοι ήταν απ’ το Δουλίχιο και τα ιερά νησιά των Εχινάδων τα οποία βρίσκονται αντίκρυ της θάλασσας της Ήλιδας, τους διοικούσε ο Μέγης, ο αντάξιος του Άρη, που ο Φυλέας τον γέννησε, ο αγαπητός του Δία, που κατέφυγε στο Δουλίχιο όταν μάλωσε με τον πατέρα του· αυτόν σαράντα μαύρα πλοία τον ακολουθούσαν.»
64ος   σχόλιασμος
   σε Δουλίχιον. Το χαμένο βασίλειο.

 Γιάννης Αλεξάκης31 Ιανουαρίου 2015 - 11:21 μ.μ. 
Bρε παιδια, πολυς λογος για το ''τε''.. Αυτο ''λειτουργουσε'' αλλοτε, για να προσδιορισει τη γειτνιαση δυο πραγματων, 'η και προσωπων,[διδυμων], 'η σαν προσθετικο, [+], αναλογα με το νοημα της προτασης, αλλα και σαν διαχωριστικο. Τωρα. Ποσο πολυ πρεπει να εμενουμε στη Γεωγραφικη γνωση του Ομηρου, και μαλιστα εκεινη την εποχη;; Φανταζομαι, οτι τον ποιητη, τον ενδιεφερε προτιστως η δομη του ποιηματος και η πλοκη του, και λιγοτερο οι γεωγραφικες λεπτομερειες, και ποσο μαλλον αν ητανε τυφλος, συμφωνα και με αυτη την εκδοχη. Συγουρο ειναι, οτι θα ρωτουσε για τους τοπους που περιγραφει, και εξισσου συγουρο ειναι, οτι θα ειχε και λαθος πληροφοριες. Γιαυτο ας μην μενουμε σ'αυτο. 
Σε οτι αφορα το Δουλιχιο, δεν θα το μαθουμε ποτε ισως. Τωρα, στο καταλογο των πλοιων που πηγανε στην Τροια, διαβαζω, οτι, οι Δουλιχιοι και οι Εχινες, εστηλαν 40, με επικεφαλης τον Μεγη, ενω η Ζακυνθος, η Κεφαλλονια και η Ιθακη, μονο 10, με αρχηγο τον Οδυσσεα. Αν κανω λαθος, ας μου το πει καποιος. Οι Εχινες, ειναι ολα τα νησια Εχιναδες, οπου σημερα, απο τις προσχωσεις του Αχελωου, πολλες εχουν ενσωματωθει στις πεδιαδες, και της Αιτωλιας, και της Ακαρνανιας. Αλλα, επειδη ειμαι κατοικος της περιοχης των εκβολων του Αχελωου, σας γνωριζω οτι εχουμε εδω μια περιοχη, ενα βουναλακι, [το λεω ετσι επειδη δεν εχει υψος], με αρχαια πολιτεια, με ''κυκλωπεια τοιχοι'', ολικου μηκους επτα χιλιομετρων με παλατια με πολεμικους πυργους με τεραστιο λιμανι, [προσχωμενο σημερα], με νεωριο, με αρχαιο θεατρο, [σε λαξευμενο βραχο 2.500 θεσεων], οπου καθε χρονο γινονται παραστασεις αρχαιου δραματος, [μεχρι και απο το Πανεπιστημιο του CANSAS των ΗΠΑ ερχονται φοιτητες,[λατρεις της αρχαιας τραγωδιας], και κανουν παραστασεις, καθε δευτερο χρονο. Το σημερνο ονομα αυτο του αρχαιου χωρου, ειναι ΑΙΝΕΙΑΔΕΣ. Στους γεωγραφικους χαρτες το βουναλακι αυτο γραφεται ΤΡΙΚΑΡΔΟΣ. Βρισκεται 5 χιλ/τρα δυτικα της ΚΑΤΟΧΗΣ Μεσολογγιου, και οιποιος θελει μπορει να το βρει στους δορυφορικους χαρτες του GOOGLE, και κανοντας ΖΟΟΜ, θα δει τα παντα. Κτισματα, τοιχοι, θεατρο, νεωριο, πυργους, κλπ.. Αυτες ειναι οι ΕΧΙΝΕΣ του Ομηρου, οπου μαζι με τους ΔΟΛΙΧΙΟΥΣ, εστειλαν τα 40 πλοια στην Τροια. Αλλα αφου ο Ομηρος, τους βαζει ''ζευγαρι'', με αρχηγο τον Μεγη, σημαινει οτι ηταν ΓΕΙΤΟΝΕΣ!! Τοτε, που ειναι το Δουλιχιο;; Στον κολπο του Αστακου, απεναντι σχεδον απο την πολη, υπαρχει ενας απανεμος κολπισκος, θαυμαστος και μοναδικος για λιμανι, [και δεν ειναι νησι, ειναι ηπειρωτικη Ελλαδα, δηλαδη Ακαρνανια, εχει πεδιαδα-λακκες, για σιτοχωραφα,και δενδρα], οπου υπαρχουν ερειπια αρχαια, σχεδον ολα καταβυθισμενα στη θαλασσα, και αρχιζουν απο ταδεκα εκατοστα νερο, μεχρι που βαθαινει πιο πολυ. Τα ειδα ο ιδιος. [Και ολες τις αρχαιοτητες των Εχινων εχω περπατησει και φωτογραφισει]. Υποψιαζομαι, οτι το Δουλιχιο, ειναι σε αυτον τον κολπισκο του Αστακου, οπου σημερα ονομαζεται ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΕΛΕΗΜΩΝΑΣ, απο εκκλησια που εγινε εκει στους Χριστιανικους χρονους. Ο κολπισκος αυτος φαινεται και απο το δορυφορικο χαρτη, και μαλιστα, αν πετυχετε τον καλο χαρτη, φαινονται και τα κατω απο το νερο αρχαια ερειπια, στις αρχες του γυαλου. Αν καποιος ενδιαφερεται για ολα αυτα, τον καλω να με επισκεφθει να τα δει και να τον φιλοξενησω, και να εχουμε την ευχερεια να τα συζητησουμε. Και κατι ακομα. Κατα τον Ομηρο, στην Τροια, εστηλαν 40 πλοια, οι γειτνιαζουσες Μυκηνα'ι'κες πολεις, κοντα στο Μεσολογγι, ΠΛΕΥΡΩΝΑ ΚΑΛΥΔΩΝΑ και ΧΑΛΚΙΣ, με αρχηγο τον ΘΟΑ.. Κατ' εμε, το ''τε'' στον καταλογο των πλοιων της Ιλιαδας, φανερωνει ξεκαθαρα, γειτνιαση πολεων.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ 
Homer's Ithaca: The Lost Kingdom of Homer's Doulichion

 Το  βασίλειο  του  Οδυσσέα : Ομηρικές  αναφορές  και  τα  ευρήματα
                                                                                                          της  αρχαιολογίας
Γράφει ο Αδάμης  Ευθύμιος
Εάν  δεχθούμε  λοιπόν  ότι  ο Οδυσσέας  ήταν  ένας  από  τους  μυκηναίους  βασιλείς  της  νοτίου  Βαλκανικής  που  πράγματι  έζησαν  κατά την Υστεροελλαδική  Περίοδο, τότε  θα  πρέπει  ν’  απαντήσουμε  σε  δύο βασικά  ερωτήματα : 
Α) Ποια  ήταν  τα  όρια  του  βασιλείου  του  Οδυσσέα  κατά  τον  Όμηρο ; (δηλαδή ποιες  περιοχές  περιελάμβανε ).
Β) Ποια  είναι  τα  αρχαιολογικά  ευρήματα(τεκμήρια), με  βάση  τις  επίσημες  έρευνες,  που  αποδεικνύουν  την  ύπαρξη  ενός  μυκηναϊκού  βασιλείου  σ’ αυτή  την  περιοχή ;
Α) Τα  γεωγραφικά  όρια  του  βασιλείου . 

ΠΑΛΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ  ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΜΥΚΗΝΕΣ  ΚΑΙ

29 Σεπ 2012

ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟ ΠΟΡΟΥ. ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.





ΚΑΙ   ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ Το φαράγγι του Πόρου και ο λιμενικός χώρος στις εκ...





Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

2 σχόλια:

  1. 1ον. Όσον αφορά το ...τε... που επαναλαμβάνεται δύο φορές στη φράση Δουλίχιόν τε Σάμη τε, είναι ένα μόριο το οποίο όπου χρησιμοποιείτε είναι όπως το ...και... αλλά πολύ πιο εμφαντικό και συνδέει τα δύο πράγματα ισχυρότερα από το και. Όμως με το πέρασμα του χρόνου καταργήθηκε από το ...και...! Είναι ακριβώς το ίδιο όπως το Λατινικό -que (Δες Αινειάδα, Dulichiumque Sameque). Είναι ακριβώς η ίδια εμφαντική αναφορά, που καταδεικνύει απόλυτη εγγύτητα και γειτνίαση. 2. Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα
    Αρχές Σύνταξης της Αρχαιοελληνικής Γλώσσας
    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
    http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/page_054.html
    §7.46. Τε: είναι ένα στοιχείο αναγόμενο με ασφάλεια σε ένα ινδοευρωπαϊκό μόριο, που ήταν επίσης εγκλιτικό (πβ. λατινικό que). Σημαίνει ό,τι και το καί, παρόλο που παλιότερα είχε και μια γενικευτική σημασία, η οποία δεν έχει προφανή σχέση με τη συνδεσμική του λειτουργία. Με αυτή τη σημασία το βρίσκουμε συχνά σε ομηρικές παρομοιώσεις, οι οποίες εμπεριέχουν αχρονικές, γενικευτικές εικόνες:
    ΟΜ Ιλ 9.14 ἵστατο δάκρυ χέων ὥς τε κρήνη μελάνυδρος ἥ τε κατ’ αἰγίλιπος πέτρης δνοφερὸν χέει ὕδωρ. || Στεκόταν χύνοντας δάκρυ όπως γενικά μια μελάνυδρη πηγή, η οποία χύνει το σκοτεινό νερό της στον απότομο γκρεμό.
    Λόγω της φωνολογικής του αδυναμίας και εγκλιτικότητας, αντικαταστάθηκε, ήδη στην κλασική εποχή, από το καί. Μπορεί να συνδέει δύο προτάσεις ή δύο λέξεις και να επαναλαμβάνεται για λόγους έμφασης.ΣΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΤΟΥ ΕΚΔΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΑΣΜΕΝΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΔΥΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΖΕΥΓΝΥΝΤΑΙ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, αλλά αργότερα επεκτάθηκε σε οποιαδήποτε δύο στοιχεία. Σε αντίθεση με το δέ, δεν μπορεί να επαναλαμβάνεται τρίτη φορά. Πολύ συχνά ακολουθείται από το καί (βλ. καί).
    ΟΜ Ιλ 1.544 τὴν δ’ ἠμείβετ’ ἔπειτα πατὴρ άνδρῶν τε θεῶν τε || σε αυτήν απάντησε έπειτα ο πατέρας των θεών και των ανθρώπων.
    ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΔΕΕΙ ΔΥΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΝΗΣΙΑ, ΑΥΤΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΙΝΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ,και για να το εντοπίσουμε η έκφραση ΔΟΥΛΙΧΙΟΝ ΤΕ ΣΑΜΗ ΤΕ μας βεβαιώνει ότι το Δουλίχιο και η Σάμη είναι δύο νησιά αιωνίως απίστευτα κοντινά!!!! Η ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ αποτελείται από τους καλύτερους Φιλολόγους και εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και η ερμηνεία αυτή που δίνει είναι 100% και έγκυρη και αποδεκτή παγκόσμια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την Λατινική έκφραση Dulichiumque Sameque, που είναι ακριβώς η ίδια έκφραση για τα δύο κοντινά νησιά Δουλίχιο και Σάμη και για να τα ταυτοποιήσουμε με πλήρη ακρίβεια αναφέρονται και οι δύο εκφράσεις που είναι όμοιες στα δύο απίστευτα κοντινά νησιά Κεφαλονιά και Θιάκι!!! Οποιαδήποτε άλλη εξήγηση είναι καθαρά υποκειμενική και συνεπώς λανθασμένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή