ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

ΣΑΣ   ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ  ΜΠΛΟΚ
ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

ΟΜΗΡΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ


ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟΥ POROSNEWS, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,, ΕΝΑ ΣΥΜΑΖΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΣΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ

  • Νικόλαος Καμπάνης Ο Όμηρος περιγράφει με τα λόγια του μάντη Τειρεσία ότι ο Οδυσσέας θα πεθάνει σε βαθιά γεράματα ειρηνικά, ανάμεσα στους οικείους του. Όλα τα άλλα είναι "παράγωγα" νοσηρής φαντασίας αγράμματων μυθοπλαστών της κλασικής αρχαιότητας...
ΙΟΥΛΙΟΣ

άι-λιάς copy.jpg
"Η παράδοση αυτή δεν είναι δημιούργημα του σημερινού λαού' όλα της τα στοιχεία τα βρίσκουμε στον αρχαίο μύθο, το σχετικό με τον εξιλασμό του Οδυσσέα. Όπως είναι γνωστό, στη Νέκυια της Οδύσσειας (λ121 κ.ε.) ο ήρωας, αφού σκοτώσει τους μνηστήρες, παρακινείται απ'τον Τειρεσία να πάρει ένα κουπί και να πάει σε τόπο, όπου οι άνθρωποι δε γνωρίζουν τι είναι θάλασσα, πλοίο και κουπί' θα καταλάβει πότε πρέπει να σταματήσει, όταν συναντήσει έναν οδοιπόρο που θα του πει, πως το κουπί είναι φτυάρι. Τότε να μπήξει το κουπί στη γη και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα. Προφανώς διασκευή του αρχαίου μύθου είναι η νεοελληνική παράδοση που θέλει να εξηγήσει διατί τον άι-Λια τον βάνουν πάντα στα ψηλώματα." (Γ.Α.Μέγα, "Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας")Οδυσσέας copy.jpg
(η εικόνα από το "Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν λεξικόν Ηλίου")
Οδύσσεια-λ copy.jpg
"Αλλά όπως απέδειξε ήδη ο Ν.Γ.Πολίτης (Λαογρ.Σύμμ.Β'147) η λατρεία του αγίου πάνω στις κορυφές των βουνών είναι υπόλειμμα της αρχαίας θρησκείας, καθώς ο άγιος Ηλίας συνταυτίστηκε με τον ήλιο. Ο χριστιανικός δηλαδή άγιος Ηλίας μπορεί λόγω των ιδιοτήτων που του αποδίνονται, να θεωρείται αντικαταστάτης του κεραύνιου και νεφεληγερέτη Δία, αλλά συνδέεται και με τον Ήλιο, με τον οποίο ταυτίζεται κατά το όνομα, αλλά έχει κι άλλες πολλές ομοιότητες. Άλλωστε και στην αρχαιότητα ο Ήλιος ταυτιζόταν με το Δία, που ως θεός των μετεωρολογικών φαινομένων λατρευόταν πάνω στις βουνοκορφές. Επειδή λοιπόν κι ο ήλιος όταν ανατέλλει, φαίνεται να ανεβαίνει λαμπρός απ'τις κορυφές που φωτίζει πρώτες με τις ακτίνες του, αλλά και ο "όμβριος και ερίγδουπος" θεός που σηκώνει την κακοκαιρία στη διάρκεια των καταιγίδων, φαίνεται να έχει την έδρα του πάνω στις βουνοκορφές, αυτές ήταν οι πιο κατάλληλες και για τη λατρεία του αγίου Ηλία, με την οποία η εκχριστιανισμένοι Έλληνες αντικατέστησαν τη λατρεία του θεού Ηλίου." 


ΑΡΑΚΛΙ!!!! ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΝΝΟΙ ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΗΡΑΚΛΗ¨;

ΗΡΑΚΛΗΣ
Ονομάστηκε Ηρακλής, δηλαδή αυτός που θα αποκτήσει κλέος (=δόξα) εξαιτίας της Ήρας. Παρόλο που καταγόταν από έναν άλλο σημαντικό μυθικό ήρωα, το βασιλιά της Αργολίδας, τον Περσέα, γεννήθηκε στη Θήβα, όπου και πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Στη Θήβα κατέφυγαν η μητέρα του Αλκμήνη και ο σύζυγός της Αμφιτρύονας, για να καθαρθεί ο τελευταίος από το μίασμα της κατά λάθος δολοφονίας του πεθερού του Ηλεκτρύωνα, γιου του Περσέα και βασιλιά των Μυκηνών.Στη διάρκεια μιας απουσίας του Αμφιτρύονα από τη Θήβα σε εκστρατεία, ο Δίας θαμπωμένος από την ομορφιά της Αλκμήνης αποφάσισε να την πλανέψει. Πήρε λοιπόν τη μορφή του Αμφιτρύονα και προσποιήθηκε ότι γύρισε νικητής από την εκστρατεία.


ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ,ΜΙΑ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!

ΟΣΟ  ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΤΥΛΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ,  ΙΣΩΣ  ΚΑΙ  ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΥΘΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ ΑΚΡΗ!!  ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ  ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ  POROSNEWS ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ  ή  ΕΔΩ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΜΕ ΘΕΩΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.

Την σημερινή μου ανάρτηση την βάζω σε ένα πολύ καλό διάλογο που είχα από πέρυσι  με έναν φίλο στο FB , με το ονομά  ΠΡΟΝΕΙΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΕΥΣ  ,  που λόγο ονόματος γνωριστήκαμε ,, δική του άποψη στο θέμα είναι η εξής:
Η διαπιστωμένα εκτεταμένη λατρεία του Ηρακλή στήν αρχαία Κεφαλλονιά και ειδικά στην περιοχή μας δεν μπορεί παρα να έχει σχέση με τον μύθο(;)που αναφέρεται στόν πόλεμο του Αμφιτρίωνα εναντίον του Πτερέλαου. Μεταξύ των συμμάχων και συμπολεμιστές του Αμφιτρίωνα ( πατέρα του Ηρακλή) ο εξ Αττικής Κέφαλος και ο Επειός Ελειος.
Εικασία μόνο: Αν ο Κέφαλος έδωσε το όνομα στό νησί ΜΗΠΩΣ, λέω μήπως, και ο Ελειος έδωσε το όνομα στήν περιοχή του Ελειού;;;
Με τη Εληά δεν νομίζω να έχει σχέση όπως διατείνονται κάποιοι, λόγω ετυμολογίας αλλά και ορθογραφίας.
Αναφορικά με την προέλευση του μύθου που περιγράφει τον εν λόγω πόλεμο τώρα, πολλοί εκφράζουν την άποψη οτι πρόκειται για μιά εκστρατείατων Αχαιών Μυκηναίων στα δυτικά όρια της επικράτειας τους με σκοπό να εξουδετερώσουν τον ναυτικό αλλά και πειρατικό λαό των Ταφίων και να απαλλάξουν το εμπόριο τους απο αυτόν τον κίνδυνο.
Φαίνεται δε ότι οι Τάφιοι μετά την ήττα τους περιορίστηκαν στις Εχινάδες τον κάλαμο το νυδρί κλπ συνεχίζοντας να εξασκούν το μόνο επάγγελμα που ήξεραν την πειρατεία.
Ετσι ο Ομηρος θέλει τον Λαέρτη να λέει ω 376-378:
"αι γαρ Ζεύ τε πάτερ και Αθηναίη και Απόλλων
οίος Νηρικον είλων ευκτίμενον πτολίεθρον
ακτήν ηπείροιο Κεφαλληνέσιν ανάσσων"¨
 
Αυτά προς στιγμή, κουβέντα να γίνεται,!!!! εξάλου θεωρώ  ότι με συζήτηση ίσως  προβληματιζόμαστε, αλλά αξίζει  τον κόπο!

5 σχόλια:

  1. Γνωρίζεις το ρητό το «κουπί» τραβάει και Οδυσσέα?

    Πράγματι κατά τη μυθολογία έτσι κι έγινε. Δηλαδή ο Οδυσσέας μετά τα γνωστά “επεισόδια” έφυγε πάλι γρήγορα μ’ ένα κουπί στον ώμο, για τη Θεσπρωτία της Ηπείρου. Προχωρώντας στο εσωτερικό της χώρας, συνάντησε κάποιους ανθρώπους που τον ρώτησαν γιατί κουβαλούσε μαζί του το λιχνιστήρι. Τότε κατάλαβε πως αυτός ήταν ο τόπος που έπρεπε να μπήξει το κουπί και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα. Στη Θεσπρωτία ο Οδυσσέας παντρεύτηκε τη βασίλισσα Καλλιδίκη. Ύστερα από έναν πόλεμο των Θεσπρωτών με τους Βρύγους, η Καλλιδίκη πέθανε και στο θρόνο ανέβηκε ο Πολυποίτης, ο γιος της, και ο Οδυσσέας ξαναγύρισε την Ιθάκη πιστεύοντας πως θα περάσει ήρεμα γεράματα.
    Στην Καλλιδίκη έμεινε δέκα χρόνια και δε ξέρω αν απέκτησε και γιό!
    Μπουμπούκι ο πατριώτης!!!
    Και εμείς η λακαμάδες μία και την προσέχουμε.
    Σκ@τά στα μούτρα μας!
    Χα χα χα χα χα χα.

  2. ΠΟΛΥ ΕΝΗΜΕΡΟΤΙΚΟ,, ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!,, ΔΙΑΒΑΖΑ ΤΥΧΑΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ !! ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΤΕΛΙΚΑ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΛΑΕΡΤΗ!

  3. Σύμφωνα με ορισμένες παραδόσεις ο Λαέρτης δεν ήταν πατέρας του Οδυσσέα γιατί η Αντίκλεια πριν από το γάμο της με το Λαέρτη βιάσθηκε από τον Σίσυφο. Τον Λαέρτη τον παντρεύθηκε ενώ ήταν έγκυος.

  4. Οι πιθανότητες είναι να ήταν γιός του Λαέρτη, αλλά επειδή ήταν πολύ πανούργος μπέρδεψαν στην ιστορία και το Σίσυφο.
    Βέβαια που να ξέρεις…
    Ο καθένας μόνο τη μάνα του έχει σίγουρη για τον πατέρα μη πολυψάχνεις.
    Εγώ έχω μοιάσει τση μάνας μου και ο πατέρας μου μας κοίταε με μισό μάτι.
    Χα χα χα χα χα.

    Λοιπόν για τον Οδυσσέα ξέρω κάτι λίγα. Ψάξε και εσύ να δείς πόσα παιδιά είχε να βάλεις μυαλό. (Ήτανε και καρπερός μέχρι τα γεράματα ο μπαγάσας)!
    Κοίτα και πως έφαε τον Παλαμήδη τον μαγκούφη. Αγγελόκορμο!
    Όσο για την Πενέλοπε κάτι δε μου κάθεται, τι διάολο λες να μην έκαμε δειγματοληψία?
    Πως θα διάλεγε άντρα με τα πελέκια και τα τόξα μόνο?
    Χουά χα χα χα χα.

    (Αυτά γράφω και θα τρίζουνε τα κόκαλα του ευλοημένου του Όμηρου).

  • Ομηρικά Έπη Homer Papers Κάθε φορά που τα διαβάζεις και τα συμβουλεύεσαι μαθαίνεις και κάτι άλλο....Ποτέ δεν είναι αρκετή μία ανάγνωση για ένα πολύπλευρο πολυδιάστατο πολυμήχανο της Ομηρικής Σχεδίας ποιητή. ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΜΑΙΟΝΙΔΗ!
  • ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΣ:
  • ΔΕΝ  ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ!!
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ http://porosnews.blogspot.gr/2014/03/blog-post_10.html

    porosnews.blogspot.com
    Η συγγραφή της ιστορίας γενικώς και αορίστως είναι μόνο ένα ταρατατζούμ – ταρατα...Δείτε περισσότερα

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Άγνωστόν μ’ έρεαι γενεήν και πατρίδα γαίαν
    αμβροσίου σειρήνος, έδος δ’ Ιθακήσιός εστιν.
    Τηλέμαχος δε πατήρ και Νεστορέη Επικάστη
    μήτηρ, η μιν έτικτε βροτών πολύ πάνσοφον άνδρα». 
    [(Caltamen Homeri et Hesiodi: Caltamen Homeri et Hesiodi) line 37].

    Σε νεοελληνική απόδοση, ο παραπάνω χρησμός λέει τα εξής:

    «Άγνωστο εις εμένα η γενιά και η πατρίδα που τον γέννησε της αμβροσίου σειρήνος, ως προς την διαμονή του όμως είναι Ιθακήσιος, πατήρ του δε ήτο ο Τηλέμαχος και μητέρα του η Επικάστη (της γενιάς) του Νέστορος, αυτή τον εγέννησε ως τον πιο σοφό άνδρα μεταξύ των θνητών».
  • Ομηρικοί Σταθμοί και Χαιρετισμοί


    Σὰν ἔφτασε στὸ θάλαμο ἡ τρισεύγενη γυναίκα,
καὶ στὸ κατώφλι ἀνέβηκε τὸ δρένιο, ποὺ τεχνίτης
τό 'χε σκαλίσει ξυλουργός, καὶ τὸ ἴσιωσε μὲ στάφνη,
καὶ παραστάτες ἔστησε, κι ἔβαλε ὡραῖες θύρες,
ἀμέσως τότες τὸ λουρὶ ξελύνει ἀπ' τὴν κρικέλα,
χώνει ἴσια μέσα τὸ κλειδί, τοὺς σύρτες βρίσκει ἀντίκρυ,
τοὺς σπρώχνει, καὶ καθὼς βογγάει μὲς στὸ λιβάδι ταῦρος
ποὺ βόσκει, ὅμοια βόγγησαν κι οἱ θύρες οἱ πανώριες,
μὲ τοῦ κλειδιοῦ τὸ βάρεμα, κι ἀνοίξανε ὀμπροστά της.
Ἀνέβηκε στὸ πάτωμα μὲ τὰ πολλὰ τ' ἁρμάρια,
καὶ μέσα μὲ τὶς φορεσὲς τὶς μοσκομυρισμένες·
κι ἁπλώνοντας τὸ χέρι της, ξεκρέμασε τὸ τόξο
μὲ τὸ θηκάρι, ποὺ λαμπρὸ παντοῦθε φεγγοβόλα.

Καθίζει, καὶ περίλυπη στὰ γόνατα τό παίρνει,
βγάζει τὸ τόξο, κι ἀρχινάει τὸ κλάμα βλέποντάς το.
Καὶ σάνε καλοχόρτασε τὰ δάκρυα καὶ τὸ θρῆνο,
ξεκίνησε στὸ μέγαρο πρὸς τοὺς λαμπροὺς μνηστῆρες,
κι ἦρθε τὸ πισοτέντωτο κρατώντας τό δοξάρι,
καὶ τὴ φαρέτρα μὲ πολλὲς στεναχτερὲς σαγίττες.
Φέρναν κι οἱ παρακόρες της κασέλα γεμισμένη
μὲ σίδερο καὶ μὲ χαλκό, τὰ σύνεργα τοῦ ἀφέντη.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΤΟΞΟ ΠΕΡΙΛΥΠΗ Henry Fuseli, 1806, Βρετανικό Μουσείο
    Σὰν ἔφτασε στὸ θάλαμο ἡ τρισεύγενη γυναίκα,
    καὶ στὸ κατώφλι ἀνέβηκε τὸ δρένιο, ποὺ τεχνίτης
    τό 'χε σκαλίσει ξυλουργός, καὶ τὸ ἴσιωσε μὲ στάφνη,
    καὶ παραστάτες ἔστησε, κι ἔβαλε ὡραῖες θύρες,
    ἀμέσως τότες τὸ λουρὶ ξελύνει ἀπ' τὴν κρικέλα,
    χώνει ἴσια μέσα τὸ κλειδί, τοὺς σύρτες βρίσκει ἀντίκρυ,
    τοὺς σπρώχνει, καὶ καθὼς βογγάει μὲς στὸ λιβάδι ταῦρος
    ποὺ βόσκει, ὅμοια βόγγησαν κι οἱ θύρες οἱ πανώριες,
    μὲ τοῦ κλειδιοῦ τὸ βάρεμα, κι ἀνοίξανε ὀμπροστά της.
    Ἀνέβηκε στὸ πάτωμα μὲ τὰ πολλὰ τ' ἁρμάρια,
    καὶ μέσα μὲ τὶς φορεσὲς τὶς μοσκομυρισμένες·
    κι ἁπλώνοντας τὸ χέρι της, ξεκρέμασε τὸ τόξο
    μὲ τὸ θηκάρι, ποὺ λαμπρὸ παντοῦθε φεγγοβόλα.
    Καθίζει, καὶ περίλυπη στὰ γόνατα τό παίρνει,
    βγάζει τὸ τόξο, κι ἀρχινάει τὸ κλάμα βλέποντάς το.
    Καὶ σάνε καλοχόρτασε τὰ δάκρυα καὶ τὸ θρῆνο,
    ξεκίνησε στὸ μέγαρο πρὸς τοὺς λαμπροὺς μνηστῆρες,
    κι ἦρθε τὸ πισοτέντωτο κρατώντας τό δοξάρι,
    καὶ τὴ φαρέτρα μὲ πολλὲς στεναχτερὲς σαγίττες.
    Φέρναν κι οἱ παρακόρες της κασέλα γεμισμένη
    μὲ σίδερο καὶ μὲ χαλκό, τὰ σύνεργα τοῦ ἀφέντη.
    ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΤΟΞΟ ΠΕΡΙΛΥΠΗ Henry Fuseli, 1806, Βρετανικό Μουσείο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου